Image
ZAGOTOVITE SI ZAUPANJE SPLETNIH KUPCEV S PRESOJAMI PO MERI

ZAGOTOVITE SI ZAUPANJE SPLETNIH KUPCEV S PRESOJAMI PO MERI

Jan. 19 2022

Prvi mesec v letu v mnogih državah zaznamuje sezona razprodaj – čas za nakupovanje tekstila, obutve, športne opreme in izdelkov za dom. Ker se v obdobju pandemije potrošniki po vsem svetu skušajo izogniti gneči in varno nakupovati, se kupci letos bolj kot kdaj koli prej odločajo za nakupe preko spleta. Spletna trgovina je hitro rastoč maloprodajni kanal, ki predstavlja skoraj petino celotne maloprodaje po vsem svetu[1]. Delež spletne prodaje je precej narasel v času od začetka pandemije, ko je predstavljal slabih 14 odstotkov prodaje.

Nekateri potrošniki so glede nakupovanja preko spleta še zadržani, saj gojijo nezaupanje do spletnih mest in prodajalcev na spletnih platformah. Da bi zagotovili svojo verodostojnost, morajo spletni trgovci na drobno in lastniki platform vedeti, da prodajalci na njihovem spletnem mestu prodajajo izdelke, ki so varni in izpolnjujejo predpise, ter da se storitev, ki jo zagotavljajo, ujema z oglaševano. Gre za zaupanje, ki ga morajo med seboj zgraditi zainteresirane strani, vključene v spletne transakcije ter ga prenesti tudi na svoje končne potrošnike.

GRADNJA ZAUPANJA V IZDELKE

Težava ponaredkov blaga se v zadnjih nekaj letih eksponentno veča. Študija v ZDA je ocenila, da so se zasegi ponarejenih izdelkov ali izdelkov, ki kršijo avtorske pravice, med letoma 2000 in 2018 povečali za 10-krat[2]. Poleg izdelkov se ponarejajo tudi oznake, namenjene označevanju varnosti in zanesljivosti izdelkov. Te imajo lahko resne posledice za varnost in zdravje potrošnikov, kot recimo otroške igrače, ki lahko zaradi slabe izdelave ali cenenih materialov predstavljajo nevarnost zadušitve ali vsebnost potencialno škodljivih toksinov. Posledica teh kaznivih dejanj je močno zmanjšanje zaupanja potrošnikov, saj kupujejo izdelke, ki so v resnici poceni izdelane kopije in/ali niso bili podvrženi nadzoru kakovosti.

ZAUPANJE V PARTNERJE

Za ponudnike ima industrija ponarejanja resne posledice v smislu izgubljenih prihodkov in škode ugleda blagovne znamke. Zmanjšanje zaupanja potrošnikov je škodljivo na vseh področjih, tako za spletne kot za fizične trgovine. Platforme za spletno prodajo se soočajo z dvema glavnima vrstama groženj brezvestnih prodajalcev in dobaviteljev. Prvič, lahko se znajdejo v sodelovanju z dobavitelji, ki preprosto ne morejo proizvesti blaga, ki naj bi ga prodali, ali ga odpremiti v zahtevanem časovnem okviru. Takšni ponudniki so lahko podjetja s težavami v poslovanju ali pa so dejansko prevarantska podjetja, ki niso ustrezno registrirana. Ugled spletnega trga lahko trpi tudi zaradi povezovanja s prodajalci, ki poslujejo neetično in neodgovorno, na primer z uporabo otroškega dela ali materialov iz neetičnega izvora.

IZZIV PLATFORM SPLETNE TRGOVINE

Po nedavni ameriški raziskavi bo do leta 2025 vsak četrti dolar potrošen na spletu[3]. Nekatere platforme imajo trenutno na stotine ali celo tisoče ponudnikov in v naslednjih 20 letih se bosta najverjetneje povečala ne le število in moč platform, temveč tudi število referenc, ki jih ima vsaka od njih. Takšna konkurenca pomeni, da imajo potrošniki na voljo veliko izbire pred nakupom, za platforme pa predstavlja to dodaten izziv, saj želijo slediti svojim dobaviteljem in ohraniti nadzor nad podobo svoje blagovne znamke.

Zaskrbljujoče je, da lahko nepošten prodajalec škodi ugledu zakonite spletne strani ali platforme. Na primer, ko potrošnik kupi električni aparat kot darilo prek spletnega mesta velikega trgovca na drobno, ni nujno, da bo opazil, da izdelek dejansko prodaja tretja stranka. Če bi šlo pri nakupu kaj narobe, bo potrošnik skoraj zagotovo krivil trgovca in njegovo dojemanje kakovosti ter zanesljivosti, ki jo ponuja. Njegovo zaupanje v blagovno znamko platforme se bo znatno zmanjšalo. Platforme za spletno trgovino, ki želijo zmanjšati tveganje takšnih incidentov, se zato vse pogosteje obračajo na specializirane tretje osebe, da izvedejo zanesljive, neodvisne presoje svojih dobaviteljev.

PRESOJE PO MERI ZA SPLETNO TRGOVINO

Bureau Veritas ponuja številnim ponudnikom spletne trgovine storitev neodvisnega presojanja in certificiranja dobaviteljev s strani tretjih oseb, da bi ustvarili zaupanja vredno nakupno okolje za kupce in lastnikom platform pomagal pritegniti več visokokakovostnih kupcev in dobaviteljev. Bureau Veritas izvaja na lokaciji vsakega dobavitelja in potencialnega dobavitelja presojo, ki zajema kritična področja od proizvodnje izdelkov do človeških virov in storitev za stranke. Po presoji nudimo poglobljeno poročilo o oceni, ki ga lahko stranka objavi na svoji spletni strani.

Prednosti za naše stranke so številne. Dejstvo, da so programi presoj v celoti prilagojeni, pomeni, da obravnavajo posebne potrebe platforme in način njenega delovanja. Ugled, ki ga prejmejo, je pomemben, zahvaljujoč globalnemu slovesu Bureau Veritas kot zaupanja vrednega partnerja na področju certificiranja. Nekatere stranke Bureau Veritas so se celo odločile za izvajanje obsežnih programov »preverjenega dobavitelja«, ki dodajajo vrednost tako prodajalcu kot platformi, saj jim pomagajo pritegniti potencialne kupce tudi iz tujine.

Spletna trgovina je eden glavnih sektorjev, ki bodo doživeli velik razcvet v prihodnjih letih. S hitro rastjo lahko pričakujemo tudi nove in večje izzive, h katerim bomo težko pristopili z enotnim pristopom. Ker spletnim nakupom manjka izkušnja kupca v fizični trgovini, ugled ponudnikov in njihovi prihodki v veliki meri temeljijo na kakovosti blaga in pravočasne dostave.

Upravljanje dobaviteljev je kritično vprašanje, ki zahteva strokovno rešitev zaupanja vrednega neodvisnega organa. Z izbiro Bureau Veritas ponudniki spletne trgovine svojim kupcem in drugim partnerjem sporočajo svojo zavezanost kakovosti, varnosti in etični poslovni praksi ter visokim standardom, ki jih postavljajo v dobavno verigo.

VEČ INFORMACIJ O PRESOJAH PO MERI

VIRI:

[1] eMarketer 2021: https://www.emarketer.com/content/global-ecommerce-forecast-2021
[2] Recommendations for Combating the Growth of Counterfeit Goods Sold in the United States, TIC Council Americas
[3] eMarketer 2021: https://www.emarketer.com/content/global-ecommerce-forecast-2021